אכפתיות על פי המידה הטובה- הגננת רואה רק את צרכי ההורים של הילדים המחוסנים
ולא הקשיבה להורים של הילד שהמתנגדים לחיסונים.
קבוצת הכחולים
7.11.201818:53
דאגה אכפתית- כיוון שהגננת הקשיבה לצרכי ההורים ובעקבות זימנה אנשי מקצוע שיתנו את דעתם.
קבוצת הכחולים
7.11.201818:52
יחסי איש חינוך- הורה. הדילמה מתייחסת ליחסים שבין ההורים והגננת.
על הגננת להחליט האם למסור להורים מידע אישי ובכך שהזכות לפרטיות הילד הלא מחוסן והוריו תיפגע.
קבוצת הסגולים
7.11.201818:46
הגננת מאמינה שאינה יכולה להתערב בהחלטת ההורים והאם לחסן או לא.
ההורים צריך לקבל החלטת כאלו לבד.
קבוצת הסגולים
7.11.201818:45
כאשר הגננת שמעה את המצב ביררה על הנושא עצמו ומה יכול להיגרם לילד שאינו מחוסן
ודאגה לבריאות של אותו ילד והחליטה לשוחח עם הוריו ולבקש מהם לחסן את הילד לטובתו
קבוצת הסגולים
7.11.201818:43
לקיים דיאלוג תרבותי ולא דרך הוואטספ בו נפתח את הנושא בצורת לא שיפוטית
בניסיון להבין מהי ראייתו של כל הורה על ידי הבאת אנשי מקצוע משני הצדדים.
מטרת המפגש הינה הרחבת הידע בכל הנוגע לחיסונים וקיום שיח כן ופתוח
תוך הקשבה לקולות השונים ולא מתוך מטרה לשכנע אחד את השני בעמדה כזו או אחרת.
קבוצת הסגולים
7.11.201818:36
כגננת לילדים בגילאי שלוש- ארבע התגלה לי שיש שיח מאוד סוער בקבוצת הוואטספ של ההורים בגן.
הנושא של השיח הינו על כך שיש ילד שאינו מחוסן בגן והעניין הסעיר את ההורים בדאגה לילדהם.
ההורים ביקשו לדעת מי הילד הלא מחוסן והתלוננו שחובת הגננת להתערב ולדאוג לכך שאותו ילד יחוסן.
מתוך האתיקה של הגננת אסור לגלות מיהו אותו ילד מתוך חיסיון
וגם מתוך הבנה שאיננה יכולה להתערב בהחלטת ההורים ובראייתם מה טוב לילד שלהם.
כגננת חשתי תסכול ואי נעימות והעמדה במצב חצוי,
כי מצד אחד מבינה את ההורים שדואגים לילדהם אך מצד השני לכל הורה
יש אפשרות לגדל את ילדו לפי השקפת עולמו.
תגובות אחרונות
חוסר אכפתיות- אינה מקשיבה לאף אחד מהצדדים.
אכפתיות על פי המידה הטובה- הגננת רואה רק את צרכי ההורים של הילדים המחוסנים
ולא הקשיבה להורים של הילד שהמתנגדים לחיסונים.
דאגה אכפתית- כיוון שהגננת הקשיבה לצרכי ההורים ובעקבות זימנה אנשי מקצוע שיתנו את דעתם.
יחסי איש חינוך- הורה. הדילמה מתייחסת ליחסים שבין ההורים והגננת.
על הגננת להחליט האם למסור להורים מידע אישי ובכך שהזכות לפרטיות הילד הלא מחוסן והוריו תיפגע.
הגננת מאמינה שאינה יכולה להתערב בהחלטת ההורים והאם לחסן או לא.
ההורים צריך לקבל החלטת כאלו לבד.
כאשר הגננת שמעה את המצב ביררה על הנושא עצמו ומה יכול להיגרם לילד שאינו מחוסן
ודאגה לבריאות של אותו ילד והחליטה לשוחח עם הוריו ולבקש מהם לחסן את הילד לטובתו
לקיים דיאלוג תרבותי ולא דרך הוואטספ בו נפתח את הנושא בצורת לא שיפוטית
בניסיון להבין מהי ראייתו של כל הורה על ידי הבאת אנשי מקצוע משני הצדדים.
מטרת המפגש הינה הרחבת הידע בכל הנוגע לחיסונים וקיום שיח כן ופתוח
תוך הקשבה לקולות השונים ולא מתוך מטרה לשכנע אחד את השני בעמדה כזו או אחרת.
הנושא של השיח הינו על כך שיש ילד שאינו מחוסן בגן והעניין הסעיר את ההורים בדאגה לילדהם.
ההורים ביקשו לדעת מי הילד הלא מחוסן והתלוננו שחובת הגננת להתערב ולדאוג לכך שאותו ילד יחוסן.
מתוך האתיקה של הגננת אסור לגלות מיהו אותו ילד מתוך חיסיון
וגם מתוך הבנה שאיננה יכולה להתערב בהחלטת ההורים ובראייתם מה טוב לילד שלהם.
כגננת חשתי תסכול ואי נעימות והעמדה במצב חצוי,
כי מצד אחד מבינה את ההורים שדואגים לילדהם אך מצד השני לכל הורה
יש אפשרות לגדל את ילדו לפי השקפת עולמו.
מקורות קשורים
חברי בית המדרש
קבוצת הסגולים
קבוצת הכחולים